17 Mayıs 2007 Perşembe

AKM ve İstanbul'da Mayo Reklamları

AKM'nin yıkılması, yerine yenisinin yapılmak istenmesini genel kültür eksikliğimize, olaylara duyarsızlığımıza, tarihine ve mirasına sahip çıkmayan yozlaşmaya bağlıyorum. Fakat en başta art niyet olduğunu düşünüyorum. Gerici zihniyetin kğltür ve sanata vurmak istediği darbe olarak yorumluyorum.

AKM şu anda İstanbul için çok önemli bir sanat vahasıdır. Burada yapılacak bir yıkım-yenileme işi nerden bakılsa 2 yıl sürer. Soru: Yeni AKM (eğer adı AKM olursa, veya oraya tüm ortadoğunun en büyük camisi yapılmazsa) 2010 yılına yetişir mi? Soru: Neden yeni bir kültür merkezi yapmak yerine eskisi yıkılıyor.

Sakarya Üniversitesi raporuna göre bina %40 yıkılma tehlikesi taşıyormuş. Ben ODTÜ ve İTÜ'nün de bir rapor vermesini istiyorum, Sakarya Üniversitesi raporuna inanmıyorum.

Bakan Koç, "binanın elektrik, soğutma-ısıtma, elektrik sistemi iflas etti" demiş. Bu sebepler yıkım için yeterlimidir. Hangi ülkede opera/tiyatro binası 30 senede bir yıklılıp yeniden yapılıyor. Çok daha eski binaları Avrupalılar işletip, hayatta-ayakta tutabiliyor ama biz yıkıp yeniden yapıyoruz. Biz mi çok akıllıyız? Medyaline.com adresie bakılmasında fayda var.

Diğer tarafta artık mayo reklamları açık hava reklam panolarında sansürlenmiş olarak hayat bulacak. Neden? Bunca sene bu reklamlar kaç kişiyi kötü yönde etkildi acaba, kaç kişinin mayo giyip sokaklara çıkmalarını tetikledi?

İki işin özü de aynı aslında: Geriye giden bir Türkiye! Mayo reklamıyla ülke ileri gitmez ancak bu kafa yapısı ile fersah fersah geriye gider.

Hiç yorum yok:

son söz:

hayat; sen ilerisi için plan yaparken yaşadıklarındır.